2015. október 22., csütörtök

Lekopogom, de eddig az első új kezelés óta remekül érzem magam. Szerdán reggel odamentünk a tett helyszínére, vérvétel (kivvváló volt a fehérvérsejt számom!! Most cinket szedek erre természetes tápkiegként, és tényleg hat, úgy örülök!), tájékoztattak arról,  hogy mi várható, majd kb. 1 óra alatt bezúdult az infi, és 11-re már végeztem is. Mellékhatásként arra lehet számítani, hogy ez a kezelés (Gemcitabin-Ciszplatin, tehát csak van benne egy második hatóanyag is, amiről nem tudtam) jobban rontja a vérképet, emiatt most megint szaporítani kell a kis fehérvérsejteket három napig, okozhat allergiaszerű bőrkiütéseket, és jobban hullatja a hajat, így még az is lehet, hogy szép fokozatosan mégiscsak kihullik (Karácsonyig, ahogy a dokinő mondta), úgyhogy kaptam egy receptet parókára. Bár ez nem biztos, hogy így lesz, egyelőre nem szaladok méretet vetetni.

A kezeléshez nagyon pozitívan és bizakodóan állok, nagyon jót meditáltam, míg folyt az infúzió, tényleg hiszem, hogy ezzel a kemóval és a szervezetemmel, amit igyekszem felerősíteni, együttesen győzni fogunk. Sokat dolgozok a pszichológussal a különböző feladatokon is, végzem a gyakorlatokat, sok mindenre rádöbbentem azóta, felfedeztem családi mintázatokat, elengedtem régi sérelmeket, jobban igyekszem kifejezni, ha valami bánt, vagy nem szeretném, igyekszem nem maximalistán rágörcsölni a mindennapi teendőkre (jó, ezen lenne még mit javítanom). Tényleg úgy érzem, hogy egy egészségesebb irányba mozdultam el.

Az utóbbi hetekben a táplálkozással kapcsolatos tájékozódásra fordítottam nagyon sok időt, könyveket olvastam, és sikerült dietetikus ismerőssel is beszélnem. Ez azért volt nagyon hasznos, mert nem valami általános rákosoknak szóló diétáról beszélgettünk, hanem testre tudta nekem szabni a dolgokat. Összességében az ő tanácsa is egybecsengett az eddig olvasott dolgaimmal, apróbb változtatásoktól eltekintve. Ő azt mondta, hogy a legfontosabb, hogy lúgosítsam a szervezetemet (küldött is erre táblázatokat, hogy melyik élelmiszer hogyan hat, de nyilván neten is ezer ilyen van), mert addig nem tudnak az öngyógyító folyamatok beindulni, amíg nincs egy 7,4-7,6-os lúgos kémhatás a szervezetben. Ezt meg lehet nézni pár napig reggeli vizeletből lakmuszpapír segítségével. Van még a vérképben egy ún. homocisztein szint, ami ha magas, akkor az is arra utal, hogy a szervezet öngyógyító folyamatai nem működnek jól, és az immunrendszer le van gyengülve. (Most szelektíven kiragadom azokat, amiket a dietetikus mondott, de nyilván rengeteg olyan más elem van egy vérképben, ami ha megborul, akkor bajt jelez.) Én a véreredményeim között nem találtam ilyen homocisztein nevű elemet, de a lakmuszpapíros témára kíváncsi vagyok, veszünk majd, állítólag egyes papír-írószer boltokban lehet kapni.

A másik, amit mondott a dietetikus, hogy patikában lehet kapni gluténérzékenység tesztet (vettünk 3700 Ft volt), és ő is azt mondta, ha valaki nem gluténérzékeny, akkor ne is táplálkozzon így. Ma reggel megcsináltam a tesztet, és negatív lett, annyira örülök!! A dietetikus kenyér tekintetében kizárólag a tönkölybúza kenyeret javasolta, mert egyedül az lúgosít. Az én emberem meg annyira fantasztikus, hogy másnap azonnal bevásárolt tönkölybúza lisztből, és sütött nekem kenyérkét, ami nagyon finom lett!! Ó, mondtam már, hogy meditáció közben mindig azt vizualizálom, hogy x év múlva visszavonulunk a megtakarításaink segítségével egy tóparti házba, én festek, meg kiállításokat rendezek, ő meg pékséget nyit?

A tejtermékeket és a tojást egy az egyben elhagytam, mert növekedési hormonokat tartalmaznak, amelyek közvetlenül serkentik a daganatos sejtek növekedését. A húsfélékről nem mondok le 100%-osan, a dietetikus szerint ha szeretem, kívánom, nem is kell, ugyanakkor az állatok agyon gyógyszerezése meg a tartás módja miatt itt is kb. többet árt az ember a fogyasztással, mint használ.. tehát az ideális az lenne, ha nem enném, de azt mondta, hetente 1-2x a szigorúan bio csirkemell belefér. Amúgy azt mondta, ha sütöd a húst, és nem ereszt levet, akkor az mutatja, hogy nem gyógyszerezték az állatot. Valaki látott már ilyen csirkemellet??? mert én még soha, pedig tényleg a bionak mondott csirkét vesszük a boltban, főleg a gyereknek... Hús helyett jöhet a hal (erre is odafigyelni, hogy honnan), gomba (imádom :)), esetleg szója (bár erről meg egyre több helyről hallom, hogy nagyon sok embert allergizál, lehet én se fogom erőltetni). Figyelnem kell, hogy csakis alacsony koleszterintartalmú húsokat egyek, úgyhogy most egy darabig azt hiszem, hanyagolom a steakeket. :) :( A változtatásoknál fokozatosságra intett, mert ez mind sokk a szervezetnek, és ha elkezdi az ember, akkor természetes módon elkezdenek kiürülni a salakanyagok-méreganyagok a szervezetből, bekerülnek a véráramba, ha valaki nagyon durván tolja, akár rosszullétet is okozhatnak. Szóval az a lényeg, hogy a tisztulásnak is meg kell adni az időt, nem szabad letámadni a szervezetet. Nekem azt javasolta a dietetikus, hogy pl. az első 1-2 hétben igyekezzem elhagyni a tejtermékeket, mert az a legkritikusabb, aztán koncentráljak a húsra. Most éppen étkezési naplót vezetek, amit majd ki fog értékelni, hát nagyon kíváncsi vagyok. Amúgy az már vicces/érdekes számomra, hogy bebizonyosodott, naponta simán megvan a 3 l folyadék víz és zöld tea formájában, és hogy a szisztematikus állandó evésem tényleg annyira az, hogy konkrétan naponta olyan 6-7x eszek, de még éjszaka is arra kelek, hogy korog a gyomrom, úgyhogy oda van készítve a kis szendó. A súlyomat egyelőre tartom, illetve talán elindult egy picit pozitív irányba (tendált a 43 felé), de szerintem a kezdeti bizonyíték arra, hogy nem szenved hiányt a szervezet, hogy tényleg, tejtermékek nélkül és kevesebb hússal se fogytam, és jól érzem magam. Tudom, hogy a fent leírtak nem érdekelnek mindannyiótokat egyforma mértékben, de egyrészt most ez foglalkoztat a legjobban, másrészt meg úgy vagyok vele, ha bárki másnak is egy picit is segít, akkor már megérte leírnom.

Összességében amit érzek most az az, hogy ugyan a kb. két hónappal ezelőtti durva mélypontomig is pozitívan, bizakodóan álltam a dolgokhoz, rájöttem, hogy ez kevés, nem szabad passzív reménykedésben maradnom, hanem aktívan részt kell vállalnom a gyógyulásomban. Végre azt érzem, hogy most, a lelki dolgok helyretételével, a táplálkozással és azzal a nyúlfarknyi kis mozgással, amit igyekszem beépíteni a mindennapokba, végre a kezembe vettem az irányítást, és nem a kemó fogja legyőzni a rákot, hanem én fogom, az én szervezetem, az én elmém, mert megerősödök. Hiszem, hogy meg fogok gyógyulni, ez nem is lehet kérdés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése