2015. június 13., szombat

A gyerek egyszerűen tüneményes, én nem is tudom, ha akartunk, se lehetett volna ettől klasszabb kiskölyköt gyártani. Most pl. épp a tükör előtt kacarászik Apával, akinek délután le akarta harapni az orrát, de így telibe az egészet. Egyre aranyosabban fejezi ki, ha tetszik neki valami, nevetgél, hangokat utánoz. A lakásban mászva kavar végig mindenhol, mint egy kis gyík, feláll és kapaszkodik, kipakol mindenhol, épp a konyhai eszközök a slágerek. Amúgy imádja minden konyhai kütyü hangját, ha valami sípol vagy zúg, azonnal teper kifele a konyhába, és elbűvölve mutogat és hohohóóózik. Mondanom se kell, hogy imád enni és kacsa, mint az anyja (mármint iszik, vizet). Szerintem ránk ütött? Cs-nek van egy terve, hogy a gyerek 3 éves korára tanuljon meg kávét főzni (és nyilván hozza nekünk ágyba, ami a felkelési időket tekintve teljesen reális, még szalonnás tükörtojást is süthet mellé), és eddig jó úton halad, mert reggelente nincs olyan, hogy ne ő kapcsolja be a kávéfőzőt, ami után angyali mosollyal jutalmaz minket. Iszonyat cool kiskölyök, na, ez van!

Alapvetően én is jól vagyok eddig az első kezelés után. A hidegérzékenységre figyelni kell, nem ehetek-ihatok hideget, mert begörcsölhet a torkom, és nem is nyúlhatok hideg dolgokhoz (nincs hideg vízben fürdés, kézmosás meleg vízben, fagyasztóba kesztyűvel kell nyúlni, stb.), különben zsibbadás és néha szúró fájdalom van. Fura. Ami ettől rosszabb, hogy érzem, le vagyok gyengülve. Jó, pár hete emelgettem is a gyereket, így megint megfájdult a derekam, ettől most kb. egy mozgássérült triceratopszéhoz hasonlít a járásom. Ennek tetejébe hamar kifulladok (pl. attól, hogy felmegyek az emeletre), és ha kifulladok, elkezdek émelyegni, muszáj lefeküdnöm, azonnal tudnék aludni. Meg étkezések után is néha émelygek. Ezek biztosan a kezelés mellékhatásai, de szerencsére még nem kritikusan rosszak. Azt amúgy nem írtam, hogy most elsőre még csak fél adag szert kaptam, hogy megnézzék, hogy bírom, ha jövő héten jó a vérképem, 75% lesz a következő. Egyébként a kemo azon az elven működik zanzásítva, hogy, a gyorsan szaporodó sejteket pusztítja el (mivel a daganatos sejtek sokkal gyorsabban szaporodnak, mint az egészségesek), de azokat szőnyegbombázás-szerűen. Irtja a fehérvérsejteket is (amitől sokkal sérülékenyebbek a betegségekre a kezeltek), a vörösvérsejteket is (amitől erőtlenek és vérszegények), a nyálkahártyát is (amitől pl. romlik az étvágy, és érzékenyebb a gyomor), és többek között kihullhat a haj is, mert azok a sejtek is folyamatosan, gyorsan szaporodnak. De persze mindenkinél mások a mellékhatások. Pl. az Onkológián én egyetlen kopasz embert se láttam, és nem voltak piros kemók. Az egyik szobatárs kapott olyan szert, mint én, de csak megritkult a haja, nem hullt ki. A hidegérzékenység meg csak a sokadik alkalomra alakult ki nála. Szóval mindenki másképp reagál. Nem vagyok megnyugodva még teljesen, hogy ennyivel megúszom, de addig is igyekszek aktívkodni, amennyit lehet.

3 megjegyzés:

  1. ez a hidegérzékenység meglepő mellékhatás, nem hallottam még ilyenről, fura lehet :/

    Zojci is imádja a konyhai dolgokat, van kis főzőkészlete fából, kiskonyhája, szeret velem főzni, de az igazi konyhai kütyüktől pont tart, egy botmixerrel vagy aprítóval ki lehet űzni a világból, ha meghallja menekül

    VálaszTörlés
  2. Nalunk szakacs lesz a gyerek (vagy dobos vagy konyvtaros vagy filozofus), de mar megmondtam neki, hogy ha az elsot valasztja, nem lesz elete. :)

    VálaszTörlés
  3. na ezeke jók, cukiság! :)
    mi először azt gondoltuk, hogy informatikus-balerina lesz, mert lábujjhegyen járt és rákapott a kütyüjeimre, szegény roncs kis laptopom jópárszor a földön kötött ki... de erről már leszokott, aztán ő is főzőcskézett, most pedig rajzol és "popsztár-rocksztár", egy műanyagmikrofonnal hadonászik és menni akar a "gyerek-x-faktorba" (= az ének iskolája tehetségkutató) :D , plusz imád barkácsolni, bobmester :)

    VálaszTörlés