2015. április 10., péntek

Orvososos

Egészségügyi vonalon az e hét totális katasztrófa volt. Először is, megfájdult a hasam jobb oldala belül, a varrás magasságában, mozgásra éles, szúró fájdalom jelentkezett. Megijedtem, hogy nehogy valami szövődmény lépjen fel, olvastam ilyenről, hogy megnyílhat belül valami varrás, és akkor szivárog epe, savó, levegő, stb. És akkor előfordulhat, hogy újra kell műteni, és minden kezdődik elölről... Átkoztam is fejben a pillanatokat, mikor túl bátran huzigáltam (igaz, félig fekvő helyzetben) a gyereket a szőnyegen, meg hogy nem feküdtem eleget. Tegnap konkrétan reggel 3/4 7-től este fél 7-ig voltam a Klinikán, amikor is ultrahanggal megállapították, hogy szervi elváltozást nem látnak, ami a fájdalom oka lehet, pihenjek sokat, és szedjem az antipufi tablettákat, óvatosan étkezzek, hogy ne legyen baj. És szükség esetén menjünk vissza Pestre, a Sebészetre. Szerencsére ma reggelre valahogy elmúlt ez a fájdalom, én az antipufi tabiknak (alias Espumisan) tulajdonítom, lehet, hogy úgy lettem belül összevarrva, hogy most már valahol sokkal könnyebben megreked a levegő... Nagyon fellélegeztem most, hogy elmúlt ez a dolog. Jó tanulság nekem, türelmetlen hülyének.

Utókezelés: most két szálon futnak a dolgok.
Egyrészt járok Debrecenbe, az Onkológiára. A debreceni orvos, akivel a múlt héten beszéltem, azt mondta, hogy az esetemben a PET-CT semmit se mutatna ki, és egyébként se támogatja a TB... Így nem küldtek el, amit furcsállok, nem ezt hallottam más forrásokból, tudomásom szerint ez kimutatja a nyirokcsomó érintettséget. A helyi Onkoteam döntése szerint, idézem "adj. Gemzar" terápia javasolt, amint rendeződik a bilirubin értékem. Utánanéztem, a Gemzar egy infúzióban adott kemoterápiás gyógyszer, annak minden áldatlan mellékhatásával (nagyon gyakori többek között az alacsony hemoglobin-, fehérvérsejt-, vérlemezke-szám, romló májeredmények, légzési nehézség, hányinger, hányás, kiütés, viszketés, láz, hajhullás). Sajnos a műtétből fakadó magas bilirubin értékem és sárgaságom még mindig megvan, ezt igyekszünk most letornázni a belgyógyásszal, mert az utókezelést mindenképp el kell kezdeni max. 8 héttel a műtét után. Addig még van 3,5 hetünk.

Másrészt, a radiológus ismerősünk a fentiek ellenére mindenképpen kapacitált, hogy csináltassuk meg a PET-CT-t, és sikerült is időpontot szereznie nekem, tegnap voltam a vizsgálaton. (Ez volt a tegnapi hosszú nap másik oka, sok a várakozás, és kb. 1,5 óra volt a vizsgálat, este 7-re értem haza. Ráadásul 24 óráig nem mehetek a gyerek közelébe, mert sugárzó személyiség lettem.) Amíg még nem kezdődhet el semmi a bilirubin miatt, szeretnék az általa javasolt onkológussal is konzultálni. Félreértés ne essék, elfogadom, ha kemoterápiával fognak kezelni, nem rizikózom, hogy valami elburjánzzon. Egyszerűen csak szeretném azt érezni, hogy minél alaposabban ki lettem vizsgálva, és minél pontosabban véleményezve, hogy úgy és olyan gyógyszert kapjak, ami a legmegfelelőbb minőségben és dózisban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése