2015. április 27., hétfő

A tökéletes hétvége

A hétvége egy álom volt. Olyan szép időnk volt, Vágó Úrfi is ügyesen viselkedett, ráadásul mindent sikerült megnéznünk és elintéznünk. Szombaton délelőtt már Bélapátfalván voltunk, beszéltünk az apáttal, fixáltunk egy időpontot (amin még a kezelés változtathat, de legalább van egy előzetes), és az esküvőt összekötjük a kisded keresztelőjével is. A templom a hegyek között, fantasztikus környezetben fekszik, a faluból kb. egy kilométeres sétaút vezet fel, amelyet épp most alakítanak ki (de autóval is megközelíthető egy másik irányból). Az utolsó párszáz méteren felbukkan a homlokzat az öles fák között. Pont olyan romantikus, mint amilyennek elképzeltem. <3 A monostort 1232-ben építették román stílusban, így kicsit egy erődre hasonlít, semmi dísz, csak a régi, ódon, hűvös falak, körben egy erdei tisztással és forráskúttal.

A templom után Egerbe mentünk "étteremtesztre", és nem is csalódtunk, jó szívvel ajánlom a Macok Bisztró Bárt minden gasztrokalandornak. Tetszik a hely kialakítása, fiatalos, vidéki stílusú, nem fehérabroszos-magyaros. Egyelőre úgy tűnik, hogy tudnának is minket fogadni, pláne mivel kevesen vagyunk, és épp ebéd és vacsi idő közé esne az érkezésünk. E-mailezünk majd menükről és a további részletekről, és reménykedünk, hogy maradhasson a kiszemelt dátum. A kisgyerekeknek minden vasárnap átrendeznek egy kanapés-dohányzóasztalos sarkot ("Pocok Vacok a Macokban") az étteremben, ahol játszhatnak, rajzolhatnak, kifestőzhetnek. Ezt az esküvőre is megcsinálnák nekünk. Olyan klassz hangulatos volt minden, végig az járt a fejemben, hogy Istenem, ez szinte túl szép, hogy igaz legyen, esküvőt szervezünk, és mi, és itt és most és hú! A hétvége további részét családlátogatással kötöttük egybe.

Rokon a gyereknek: "Olyan bokorbacsalogatóan szép kék szemed van!!"

Sokat sétálgattunk, sütött a Nap, meleg volt, és vasárnap hazaérve még kis kertészkedésre is jutott idő. Dolce vita!

1. Bélapátfalva tényleg tök szép, nálunk is nagy családi kedvenc, voltunk ott túrázni kétszer, Szilvásvárad és Szarvaskő felé, tesómék meg szoktak ott bérelni kis házikót nyáron, idén is mennek egy hétre... tényleg olyan kis eldugott, mesebeli templom, nagyon romantikus :)

2. Nekem ez teljesen új volt, ugyan Kéktúráztunk ott, de nem néztük meg a templomot. Olyan, mint egy ékszer, ráadásul úgy tűnik, most még pénzt is szánnak a környék rendberakására, szerintem nagyon rendben lesz.