2012. augusztus 29., szerda

Találkozás Guszti bácsival

Rövid helyzetjelentésként a mai napom nagyon klasszul alakult. Elmentem az Amerikai Magyar Alapítványhoz talákozni a vezetővel, és megbeszéltük, hogy hetente 3 napot fogok kutatni az archívumukban. De ami hab a tortán, hogy kb. két órát beszélgettem Molnár Guszti bácsival, a Foundation volt igazgatójával, aki második generációs magyar! Biza, Guszti bácsi 1927-ben született Clevelandben, és rengeteget mesélt a '30-as évekbeli amerikai magyar életről New Brunswickban és Clevelandben. Beleegyezett, hogy készítsek vele interjúkat, ő aztán tényleg mindent tud arról, milyen volt második generációs gyereknek lenni akkoriban! Fiatalon Clevelandből átköltözött New Brunswickba, és rendkívül aktív tagja volt az amerikai magyarok közösségének. Szerencsés vagyok, hogy még találkozhatok vele. Ráadásul kapásból felsorolt minden olyan szervezetet és kezdeményezést, amit második generációsok szerveztek NB-ban, úgyhogy kb. megadta az összes esettanulmányt erre a közösségre. Hah, fel vagyok dobva!
Ennek örömére bicóztam a nap végén kicsit a folyóparton, vannak új fotók a HP-NB mappában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése