2013. február 12., kedd

Éljenek a görög katolikusok

Gyűlnek a témák, csak én vagyok minden este kidőlve, mint egy krumpliszsák, meg addigra a szememet is kifüstölte a mikrofilmolvasó a helyéből.

A múlt héten a Szent József Magyar Görög Katolikus templomban jártam, ahol az amerikai pap, Rev. Harry Untereiner lenyűgöző kedvességgel fogadott: "Nézz csak meg minden anyagot, még sose volt Fulbrightos a házamban! Mielőtt viszont leülnél szkennelni és fotózni, gyere, megmutatom Neked a templomot!" És kinyitotta csak a kedvemért, végigmutogatott mindent a templomban, még a szentély mögé is bementünk. Itt volt az alkalom, hogy homályos ismereteimhez kapcsolódó vallástörténeti kérdéseimet feltegyem neki, meg elmagyaráztassam vele, hogy működik a tömjénfüstölő ketyere, ami már iskoláskorom óta érdekelt. Fotók ITT. Kiderült, hogy ebben a templomban is lenne néhány idős ember, akiket interjúzni lehetne, így elmentem vasárnap a misére, hogy találkozzak velük, ill. most igyekszem őket telefonon elérni. Volt egy néni, akivel már a templomban beszédbe elegyedtem, és mondta, hogy szívesen beszélgetne velem, adjam meg a számom, és pár nap múlva felhív, hogy mikor lenne neki alkalmas. Miután felírtam neki, megkérdeztem, őt hogy hívják. "Mary Popovics (e.: Méri Popoviksz)" "Tudja! Popovics Mariska!"

(U.i.: Folyton "kaotikust" írok, mikor "katolikust" akarok. Ez valami jel?)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése